De eerste Microlino in Nederland

De eerste Microlino in Nederland

Eén van de meest bijzondere voertuigen die dit jaar in productie zal gaan is de Microlino. De vrolijke retro bubblecar is volledig elektrisch en beloofd de volgende stap te zijn in mobiliteit. Wij waren op bezoek bij Welectric om de eerste Microlino in Nederland te bekijken!

Microlino versie 1.0

De versie die wij mochten aanschouwen bij Welectric is de Microlino 1.0. Het prototype/showmodel is vanuit de fabriek in Zwitserland naar Nederland gekomen ter introductie van het merk. Het eerste dat opvalt aan het Nederlandse model, is het gebrek aan een two-tone kleur, jammer! Echter weet de grote koelkast deur ons alsnog vrolijk te maken. Het mag dan ook geen geheim zijn dat de inspiratie voor de Microlino, de BMW Isetta is. Een ander details dat gelijk opvalt zijn de spiegels/koplampen. Deze zijn dus gemonteerd op de spiegels, eigenlijk geen slecht idee gezien de deur aan de voorkant zit. Zo zijn er overal eigenaardigheden te vinden die de Microlino tot een bijzondere bubblecar maken.

Microlino 1.0

Range van 200 kilometer

Welectric specialiseert zich in een ruim aanbod van elektrische voertuigen. Het mag dan ook geen verrassing zijn dat de Microlino volledig elektrisch is. Er zijn 2 accupakketten om uit te kiezen, één van 8 kWh en eentje van 14,4 kWh, met respectievelijk een bereik van 125 en 200 kilometer. Deze kilometers zullen in tegenstelling tot de Carver niet op het fietspad zijn. De Microlino heeft namelijk een topsnelheid van 90 km/u met een 0-50 tijd van slechts 5 seconden. Ter registratie zal de Microlino als een L7E voertuig geregistreerd worden. Dit betekend dat een Rijbewijs B registratie nodig is om het voertuig te besturen op de openbare weg.

Praktisch meets Prada

Het klassieke ontwerp is verrassend goed gemoderniseerd naar de wensen van vandaag. Als wij de deurhendel van de Fiat 500 naar ons toe trekken, komt als eerste de bank te voorschijn. Met zitplek voor 2 is een bank eigenlijk de enige oplossing, maar het is geen concessie. Het comfort is goed en het dashboard dat op ons afkomt als we de deur dicht doen, geeft het interieur een retro gevoel. Met enkele touch knoppen wordt de verlichting en de airco op een simpele manier bediend. Boven ons bevindt zich het schuifdak als wij wat extra zonlicht willen in onze bubbel. Ook de zijruiten zijn verschuifbaar en geven in tegenstelling tot sommige concurrenten de Microlino wat praktisch gemak. De eerder benoemde bank is overigens ook verschuifbaar. Dit geeft de Microlino een mogelijkheid om meer bagageruimte te creëren.

Microlino versie 2.0

Kort na onze introductie met de eerste Microlino in Nederland, kwam Microlino al uit met versie 2.0. Deze versie zal daadwerkelijk verkocht worden aan het publiek rond eind 2021. Inmiddels worden de koplampen vergezeld door een grote LED strip aan de voorkant. Ook aan de achterkant is er een doorlopende Ledstrip gemonteerd met daarboven de haast verplichte uitgespelde naam, Microlino. De spoorbreedte is iets toegenomen om meer stabiliteit te creëren in de bochten. De exacte kosten van de Microlino in Nederland zijn nog niet bekend. De geschatte prijs ligt tussen de 18 en 20.000 euro.

Microlino versie 2.0
Microlino versie 2.0

Het bericht De eerste Microlino in Nederland verscheen eerst op www.dagelijksauto.nl

Deel dit bericht


VRIJBLIJVEND ADVIES?

Laat uw naam en telefoonnummer achter
en we nemen z.s.m. contact met u op

CONTACTGEGEVENS

Post- en bezoekadres:
Dorpstraat 36
4851 CM Ulvenhout

info@leaseherder.nl

LeaseHerder

+31(0)6-25428673

Fleximo

+31(0)495-712433

Logo-white-500

Powered by